Write without regret by Devil Inc. at 10:32:00 AM, Friday, December 24, 2010

Masa baru sampai pejabat, makcik pencuci dah tegur aku - " Ada kunci bilik nie tak? Budak-budak nie makcik tengok tak ada pula "

Akupun mencari la gugusan kunci aku dalam beg.

Eh, tak ada?

Cari lagi.

Eh, tak ada?

Cari lagi.

Tak ada?!

Aku dah kalut mencari kunci aku. Aduhai, dah la tu nyawa aku kat pejabat nie. Semua kunci ada kat situ. Kunci bilik aku, kunci bilik asap, kunci bilik tidur [ setiap bilik dalam pejabat nie ada gelaran :D ], kunci loker dan yang paling berharga - kunci almari kuarantin barang-barang Production. Kalau tu hilang, aku nak kena menjawab dengan Pengurus aku (T___T)

Melilau-lilau aku mencari sekeliling pejabat. Dari bilik asap sampai ke bahagian kuarantin, stor, pejabat am sampai ke hotcell dekat belakang sana pun tak jumpa (T____T)

Muka aku jangan ceritalah. Penuh dengan tekanan pagi-pagi nie sampai ada yang menegur kenapa macam tertekan je. Adhoi~ (T___T)

Nak tak nak memang aku terpaksa buat kunci pendua lain. Tapi sebelum tu, fikir nak balik ke rumah dan cari walaupun memang hati rasa kunci tu takkan ada di rumah sebab semalam masa baru balikpun, tak nampak macam ada kelibat kunci tu atas meja. Penuh dengan keyakinan tu. Huh.

Melilau cari dalam rumah pula. Rupa-rupanya ada dalam beg sandang aku. Aduhai, rasa legaaaaaaa sangat-sangat masa tu :')

Baru teringat, hari Selasa lepas sebelum balik ke kampung, aku tukar beg. Mungkin masa tu aku tak sedar aku tak masukkan kunci tu sekali ke beg yang aku pakai. Lepas nie, tak nak tukar beg dah (T___________T)

Kunci punya pasal, pagi aku jadi kelam kabut. Huhu.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment