Write without regret by Devil Inc. at 2:10:00 PM, Wednesday, October 21, 2009
Okey... subject kita pada hari nie adalah paparazzi. Paparazzi? Adalah kebiasaan untuk kamu bergosip bila berjumpa sesama sendiri - tak kisahlah topic apa sekalipun tapi akan terselit satu dua [ mujur kalau dapat satu dua je ] gosip tentang orang di sekeliling kamu atau lebih hebat kalau kamu kenal siapa yang digosipkan tu.

" Aku dengar si polan tu dah couple dengan si polan tu ye? "
" Kau tau tak yang si polan tu dah divorce? "
" Hari tu aku nampak si polan tu keluar dengan si polan tu. Dia main kayu 3 kot? "

Aku bukan kata aku benci gosip tapi aku kurang gemar untuk bercerita tentang orang lain. Maybe sebab kecik² dulu mak selalu pesan - " Jangan sibuk hal orang " Lagipun aku kan budak baik lagi comel, jadi kena ikut cakap mak. Hahaha XD Tapi sungguh... aku tak reti nak bergosip. Aku lebih tumpukan perhatian dengan dunia aku sendiri, aku tak ambil tahu sangat tentang apa yang berlaku di sekeliling.

Jadi, adalah normal untuk mendengar aku kata - " Eh, ye ke? Tak tahu pun~ " kalau kamu menyampaikan apa-apa cerita yang berunsur gosip atau tidak kat aku.

Aku tak faham kenapa orang musti mengambil kisah tentang orang lain. Kalau setakat ambil kisah orang tu sihat ke tak, tak kisah juga tapi kalau dah sampai ke tahap peribadi orang tu, bagi aku, itu melampau.

Perbualan masa acara menyusun meja dan bangku untuk program Bazar Ramadhan kat dewan mase Ramadhan lepas. Repeat : Ramadhan.

" Kau tau tak, si polan ni dah kahwin dua "
" Eh, bila masa? "
" Baru dalam bulan lepas ke apa ke. Bini no 1 tak dijaga sangat "
" Eh, yang si polan ni pulak dah cerai "
" Eh, betul ke? Dah cerai dah? "

Aku slow-slow keluar dari dewan tu. Sebab pertama, aku tak kenal langsung siapa yang diperkatakan oleh mak² orang dalam dewan tu.

* FYI, aku sorang je yang bujang dalam dewan tu (T___T)

Sebab kedua, aku tak berminat untuk menyelak helaian kehidupan orang sampai ke situ sekali. Chez... menyelak konon. Betul la. Jangan selak kain orang, jaga kain sendiri.

Paparazzi yang pathetic bagi aku adalah orang yang mereka cerita tanpa kenal orang yang diceritakan atau tahu apa yang mereka sedang perkatakan.

Pathetic sungguh.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment