Write without regret by Devil Inc. at 3:17:00 PM, Monday, October 26, 2009
Salah satu perkara yang boleh buatkan aku jadi betul-betul tension adalah perkara yang berkait dengan handphone. Baru-baru nie handphone aku rosak. Secara tiba-tiba. Eleh, bila masa handphone nak rosak, dia bagi amaran dulu kan? (-_-")

Perkara pertama yang aku kesan handphone aku dah jadi bengong bila secara tiba-tiba bahagian msg aku kosong. Aku ada dalam 4 - 5 folder dalam msg tu tapi secara tiba-tiba semua tu hilang. Malam sebelum tu handphone aku dah habis bateri dan disebabkan kat rumah aku takde charger, aku kena charge kat office keesokan harinya. Aku ingat mungkin disebabkan handphone tiba-tiba habis bateri semalam, handphone jadi bengong tengah hari tu. Aku try off dan on balik handphone tapi sama juga. Aku off dan on balik lebih 10 kali dengan harapan handphone aku akan okey balik tapi sama jugak (T______T)

Mood aku memang dah swing betul hari tu. Rasa nak campak je handphone. Aku malas nak reply msg orang terus hari tu.

Yang membuatkan aku panas hati, malam tu pula, semua phonebook aku hilang, termasuk yang dalam sim. Warghhhhhhhhhhhhh~ Confirm dah bengong handphone nie. Sakit betul hati. Mujur ada handphone lama, boleh jugak la pakai sementara.

Aku masukkan sim ke handphone tu dan rasa nak sujud syukur time tu bila tengok sim memory aku tak hilang. Lega. Tapi phone memory aku dah 'selamat' dah. Hilang dekat 150++ contacts dalam tu. Hampeh.

Aku mula berkira-kira nak dapatkan handphone baru. Handphone apa yang best ye?

Aku dah jemu dengan handphone yang ada keypad sebab aku dah bertahun pakai handphone macam tu.

Aku dah jemu dengan handphone touch screen sebab aku dah setahun pakai touch screen.

Aku minat dengan handphone keypad QWERTY. Contoh terdekat - Blackberry.

Aku congak-congak, mungkin Blackberry Bold 9000 masih dalam kemampuan untuk dibeli. Member dah menghasut suruh beli HTC HD2 atau Touch Pro 2. Memang best tapi mahal sangat. HTC HD2 pula tak masuk pasaran lagi. Kalau dah masuk, boleh bayangkan harganya tak? (T_T")

Kalau aku beli Blackberry Bold 9000, bermakna aku kena tangguhkan pembelian peti ais dan set bilik tidur aku. Orang kata, baik beli handphone biasa. Alah... handphone apa sangat kegunaannya kan? Call, msg. Sama je.

Tapi aku dah mengidam sangat dengan Blackberry sejak tengok semua pegawai kat sini pakai Blackberry.

Kata member - " Pakai Blueberry je "

* Blueberry adalah handphone cap CSL (-_-")

Hari tu dah try belek E71. Body Titanium. Best juga. Tapi aku rasa aku lagi minat Blackberry tu.

Haih... macam mana nie? Nak korbankan hal lain semata-mata untuk kepuasan diri sendiri ke tak? (-_-)
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment