Write without regret by Devil Inc. at 12:37:00 PM, Thursday, November 26, 2009
Hari nie birthday aku. Hari lahir. Bukan hari jadi. Mula-mula tu pernah juga la bertekak kenapa kena sebut hari lahir? Lagu pun Selamat Hari Jadi. Tapi bila difikirkan balik, memang patut hari lahir pun, hari jadi tu sembilan bulan sebelum tu kan? (-_-")

Orang Cina pun suka tambahkan setahun pada umur anak diorang. Ex : Budak tu umur dua tahun tapi pada mak bapanya, budak tu umurnya tiga tahun sebab kata diorang, budak tu dah wujud setahun lepas.

Jadi, kita gunakan terms - Hari Lahir.

Rasa sekejap je masa tu berlalu. Rasanya macam baru semalam terkejar-kejar dengan kawan-kawan sekolah, ponteng sekolah, panjat pagar sekolah. Hehehe. Kawan-kawan dulu pun dah ramai yang kahwin, dah ramai yang menghitung anak. Aku? Belum terbuka pintu hati lagi. Orang kata, belum sampai seru. Kehkehkeh XD

Apa yang aku mahu dalam hidup? Aku cuma mahu kehidupan yang tersusun lagi tenang. Itu sahaja yang aku doakan. Cukup. Noktah.

Aku bukan di tahap umur kanak-kanak lagi [ walaupun fikiran aku yang masih kanak-kanak (-_-") ] - yang mahukan kebendaan, yang mahukan hadiah setiapkali tibanya hari lahir. Kebelakangan nie, aku mula berfikiran rasional. Meminta satu hajat sama yang aku rasa dah hampir tiga tahun aku minta.

Aku cuma mahu kehidupan yang tersusun lagi tenang.

Itu sahaja.

Aku letih dengan hiruk pikuk, aku letih berhadapan dengan manusia-manusia yang tak mengenal erti sabar, aku letih dengan segala kekalutan yang berlaku dalam hidup aku sebelum-sebelum nie.

Tak keterlaluan kan aku meminta untuk menjalani kehidupan sebegitu?

Happy birthday to me~ =D
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment