Write without regret by Devil Inc. at 1:25:00 PM, Saturday, November 21, 2009
* YM - singkatan untuk Yahoo Messenger okey?

Aku jarang main YM dulu, lebih kepada mIRC [ sila search sendiri apa maksudnya ya? ]. Tapi lepas sekolah, semua orang main YM dan aku jadikan YM nie sebagai tempat untuk aku berhubung dengan kawan-kawan sekolah dulu. Keep in touch la.

Dulu, aku rajin betul masuk channel Terengganu. Mungkin dipengaruhi oleh ex pakwe aku yang merupakan orang sana kot? Haha. Takdelah. Aku memang suka masuk. Bukan nak sembang pun tapi saja parking nama dalam tu dan tengok apa yang diorang bualkan. Tu je.

Tapi sejak 2006, aku mula slow down dengan YM, cuma lately je aku mula active balik dan senang nak nampak icon aku online.

Aku suka berekspresi dengan status YM aku. Percayalah jika kamu add aku dan tengok aku online setiap hari, status aku akan bertukar sepanjang masa - silap-silap sehari dua kali pun ada. Bagi aku, status YM tu menggambarkan apa yang aku lalui masa tu.

Contoh-contoh poyo :

" Hisyk... time-time macam nie takde pula. Gigit tangan kang~ " - Aku tengah cari orang yang sepatutnya online time tu tapi takde pula. Mau tak geram?

" Aku tau aku tak cantik. Pergi jauh dari aku. Tsk " - Aku kecil hati dengan seseorang. Aku tau dia tak mahu dekat dengan aku.

" Aku nak tukar perfume baru. Any suggestions? " - Nie status aku masa aku nak dapatkan pendapat pasal perfume. Thanx pada yang mencadang.

" Hari nie mood romantik aku sangat bagus. Marilah berkasih sayang dengan aku " - Seriously aku rasa nak beromantika dengan orang masa tu tapi semua takut nak datang dekat sebab ingat aku tak sihat (-_-")

Etc.

Aku tak tahu apa pendapat orang tentang penggunaan status YM tu tapi bagi aku, itulah ekspresi pendek tentang apa yang berlaku di sekeliling aku setiap hari.

Kamu pula macam mana?
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment