Write without regret by Devil Inc. at 1:30:00 PM, Monday, November 2, 2009
Aku rasa orang yang paling menakutkan aku selain abah aku sendiri adalah doktor gigi. Serius. Aku takut nak jumpa doktor gigi. Disebabkan gigi aku tak lawa sangat, jadi aku terpaksa merajinkan diri aku jumpa doktor gigi (-_-")

Aku ingat lagi masa tu aku dalam Darjah 2 atau 3, aku tak ingat yang mana satu. Masa tu aku tengah tunggu Q nak jumpa doktor gigi. Elok je sampai turn aku, dah masuk dan duduk atas bangku dia tu, aku bangun balik dan terus lari keluar. Memang kena kejar la dengan abah (-_-")

Tahap takutnya aku nak jumpa doktor gigi tu sampai aku sanggup ponteng kelas masa sekolah menengah dulu setiap kali doktor gigi datang melawat sekolah. Bila orang tanya aku kat mana, memang automatik aku akan hilang. Aku macam ada sensor - macam tau-tau je doktor gigi nak datang sekolah. Hehehe.

Aku paling ngilu nak dengar bunyi mesin gerudi gigi tu. Pedihhhh je dengar. Huhuhu~

Lagi satu, aku benci doktor gigi sebab sepanjang yang aku tau, sepanjang pengalaman aku, kebanyakan doktor gigi semuanya jenis yang kasar, jenis yang tak reti bahasa pesakit nie sakit gigi.

Tahukah anda fakta yang semua orang persetujui adalah lebih baik kena sakit lain dari sakit gigi? Sakit gigi teruk. Nak tidur tak boleh, dengan berdenyut-denyut lagi. Pergh, tak boleh nak dikenang sungguh.

Jadi, bagi aku doktor gigi tu seharusnya seorang yang lemah lembut. Walaupun banyak patient yang beratur, sila bekerja dengan penuh lemah lembut dan tertib. Sakit gigi nie bukan sakit yang simple, silap-silap boleh terajang orang dibuatnya.

Dan pagi tadi, untuk kesekian kalinya, aku pergi ke klinik gigi - gara-gara tampalan gigi aku tercabut malam semalam. Tak selesa langsung jadi aku decide nak pergi klinik gigi pagi nie. Dan kebiasaannya, aku akan berasa peluh sejuk mengalir. Haih, aku benci doktor gigi (-_-")

Aku dah menunggu dekat 3 jam dan aku cuma masuk dalam tu tak sampai 5 minit. Nak tau apa dia buat? Dia cuma korek tampalan lama dan cakap - " Owh, yang nie kalau nak tampal kena ambil masa lama. Nanti ambil appointment. Tak boleh buat hari nie sebab orang ramai sangat. Saya masuk awak nie dah 30 lebih patient yang datang "

WTF.

Esok aku nak pergi kursus kat Genting dan aku pergi dengan gigi yang berlubang? WTF.

Aku paksa doktor tu untuk tampal. Banyak cekadak dia.

Tu pun tampal macam tak ikhlas. Taruk macam tu je lepas tu terus keluar. Kena bayar RM1 untuk tampalan yang macam lahanat tu dan kena kesat sisa-sisa tampalan putih yang melekat kat bibir aku. Haram.

Setakat letak je plaster dan suruh keluar, aku rasa akupun boleh jadi doktor gigi. Gaji banyak tapi kerja macam tak ikhlas. Kalau merungut pasal patient ramai, itukan kerja kau, kenapa nak merungut. Tak nak menghadap patient, sila berhenti kerja dan duduk di rumah melayan anak. Itupun kalau anak kau tak bersepah macam patient la (-_-")

Seriously, aku benci doktor gigi. Seriously.

 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment