Write without regret by Devil Inc. at 5:39:00 PM, Monday, November 23, 2009
Entry kali nie serius. Serius. Jangan gelak la wei~ (T_T)

Aku chubby juga orangnya. Sedaya upaya tak nak mengaku gemuk sebenarnya. Hahaha (-_-") Aku bukan seorang yang ada metabolism tinggi - yang makan apa saja tapi esoknya engkau kurus. Aku sangat membenci orang yang bermetabolism tinggi nie.

Metabolism aku rendah. Jadi, kalau diikutkan secara faktanya, aku tak boleh nak makan banyak sebab kalau over makan sikit, confirm boleh menggebu la badan aku. Tapi aku suka makan. Macam mana tu (T___T)

Standard orang Melayu [ aku tak tau la kalau ada India dengan Cina tu ke ] cakap bila nampak budak-budak makan dengan banyaknya - " Biarlah, budak tengah mau makan. Karang dah tak lalu makan kang susah pula "

Aku rasa semua orang kena didik anak-anak dari awal supaya makan dengan teratur. Tapi kalau semua orang makan teratur, takde la cerita The Biggest Loser ek? (-_-")

Berbalik pada cerita aku. Sistem badan aku nie pelik. Bila time bulan puasa, time semua orang boleh jadi kurus dengan hebatnya, badan aku confirm naik. Tapi bila dah raya, semua orang akan balik ke saiz asal tapi aku boleh turun berat badan. Adakah sistem pemakanan aku masa puasa sangat hebat? Hohoho~

Hari tu aku dah berjaya turun dekat 6kg tapi lepas tu aku pergi kursus. Balik dari kursus tu, selang dalam dua minggu aku pergi kursus lagi. Lepas tu dengan meeting bagai, tau je la makan time meeting macam mana. Aku rasa turun 6kg tu sia-sia je (T__T)

Aku rasa nak diet la. Serius. Nak kurangkan dalam 10kg je. Boleh tak aku masuk Biggest Loser Asia tu? (-___-")
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment