Write without regret by Devil Inc. at 10:54:00 AM, Friday, February 19, 2010
Tidur aku sejak akhir-akhir nie tak aman. Aku selalu terjaga sebab terkejut dari mimpi. Lepas tu kalau senang nak tidur balik, kira okey la. Kalau tak boleh tidur, perghhhh... azab~

Dulu, aku pernah menghidap insomnia. Teruk betul masa tu. Waktu tidur dah tak macam orang normal. Sepanjang malam mata aku cerah. Orang lain tidur, aku menggodek laptop la, tengok movie la, main game la. Awal pagi bersiap-siap nak pergi kelas, mata okey lagi. Tapi dah naik tengah hari, nak-nak dalam pukul 2 - 3pm, masa tu memang saat-saat kritikal untuk mata aku. Memang selalunya boleh tengok aku tersengguk masa kuliah. Selalunya, kalau takde kelas petang, aku akan tidur je sampai ke malam. Bangun pun untuk sembahyang je. Masa tu rasa nak sembahyang dalam baring tu juga. Malas betul nak bangun. Haha XD Selalunya aku akan bangun dalam pukul 10 - 11pm. Lepas tu secara auto mata aku akan cerah. Berjaga la aku sepanjang malam.

Ramai yang nasihatkan aku jangan tidur petang. Bila badan penat, tidur terus malam, nanti boleh bangun pagi. Konon. Aku dah try dah. Cuba keraskan mata aku bila tiba waktu petang dan memang aku berjaya tak tidur petang masa tu. Nekad nak tidur malam tu la konon tapi elok je dalam pukul 9pm, mata aku start cerah balik walhal masa tu aku dah tak tidur dekat 24jam. Tapi aku tetap tak boleh tidur malam (T_T)

Bukannya sekali buat dah putus asa tapi aku buat dalam lima hingga enam kali juga sebelum betul-betul putus asa. Haha XD

Macam-macam saranan yang aku dapat untuk membuatkan aku senang tidur malam. Ada yang menyarankan buat senaman. Konon malam nanti senang tidur sebab siangnya penat bersenam. Ada yang menyarankan mandi air suam, nanti konon badan senang nak rest. Ada yang menyarankan kira kambing macam Mr Bean buat. Jangan katakan kambing, aku siap kira bola la, perkataan la tapi mata aku cekang juga. Haha XD

Penyudahnya aku jumpa doktor je. Dapat ubat tidur tapi berapa sangat yang dibagi doktor masa tu. Takat bertahan dua tiga hari, lepas tu macam tu juga balik (-_-") Masa tu zaman student, boleh la tidur tak menentu. Kalau sekarang nak macam tu, parah aku kat tempat kerja dibuatnya. Pernah juga terjadi beberapa kali. Masih ada kesannya sampai sekarang. Macam biasa la, naik pukul 2 - 3pm, mata aku akan secara auto jadi separuh. Mula la meleleh-leleh nak tidur. Haha. Tapi syukur tak sekronik dulu =)

Cuma sejak akhir-akhir nie aku mula tak cukup tidur gara-gara mimpi. Nie duduk tersengguk la nie (=_=)
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment