Write without regret by Devil Inc. at 12:58:00 PM, Wednesday, June 27, 2012
Entah kenapa rajin sangat membelek balik blog teman-teman sejak akhir-akhir ini. Rajinlah sangat walhal cakap sajalah tidak ada kerja hendak dibuat :P

Tiba-tiba terbaca komen lama aku dalam satu entri :

" Semua orang punya sisi bahagia yang berbeza masa ketibaannya. Kamu juga akan temuinya :) "

Tiba-tiba kagum dengan kebolehan diri sendiri kerana telah mengeluarkan ayat yang sebegitu bernas. Hahaha. Riak pula. Astagfirullahal 'azim~ [ Mode : menginsafi diri sendiri ]

Si teman bercerita tentang azam tahun baru dan dia masih tidak berpunya ketika itu. Aku kemain mengomen untuk memberikan semangat lah konon. Heh. 

Bila difikir-fikirkan semula, betul juga. Usah dicemburu dengan kebahagiaan yang lain, semua orang akan tiba saat untuk menikmatinya, cuma berbeza sela masa - antara cepat atau sebaliknya.

Bukan tidak dicemburu kepada yang telah bahagia dunia, tipulah kalau aku katakan tidak tetapi lama kelamaan aku mula sedar diri - Allah tidak memberikannya ketika ini HANYA untuk kebaikan aku semata.

Bersangka baiklah dengan Dia.

Biar ada yang mengata,
Mencela,
Mencaci nista,
Biarkan.

Tidak akan Allah menguji hamba-Nya,
Hanya kerana untuk sesuatu yang lebih baik baginya.

Sesungguhnya, perancangan Allah itu sebenarnya lebih baik. Pembetulan. Bukan lebih baik, sebenarnya YANG TERBAIK.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment