Write without regret by Devil Inc. at 5:17:00 PM, Friday, August 17, 2012
Diam tak diam, hari raya menjelma lagi. Aku terfikir mahu meluangkan masa menulis satu dua entri berkenaan puasa dan hari raya yang bakal menjelma tetapi entah kenapa, rasa malas bermaharajalela. Penyudahnya, satu apapun tidak ditulis :D

Jujurnya, aku tidak punya mood untuk berhari raya tahun ini - sama seperti tahun lepas dan tahun sebelumnya. Ini Hari Raya Aidilfitri yang kedua aku sambut di sini.

Aku lebih sukakan bulan Ramadhan lebih dari bulan yang lain sebab aku sukakan ketenangan yang ada dalam bulan Ramadhan ini. Syawal sepatutnya adalah bulan untuk bergembira tetapi entah mengapa perkataan gembira itu makin pudar untuk aku. 

Entahlah, semangat untuk berhari raya itu sudah hilang sebenarnya untuk aku sejak abah pergi dua tahun lepas. Kebetulan dia pergi masa hari raya, jadi hari raya yang mendatang tidak membawa erti lagi bagi aku. Bagi aku, hari raya cuma menambahkan kesedihan aku, mengingatkan aku bahawa aku kehilangan seseorang ketika itu.

:'(

Dan hari ini, genap 715 hari abah pergi meninggalkan kami. Lompong yang ditinggalkan bukan kecil saiznya, rasanya tidak pernah berubah dari hari pertama pemergian dia :'(

 
 * Semoga Allah melimpahkan rahmat-Nya ke atas roh abah :'(


Selamat Hari Raya Aidilfitri buat teman-teman yang mengenali. Semoga Aidilfitri kali ini membawa seribu satu rahmat buat kalian semua :')






 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment