Write without regret by Devil Inc. at 5:17:00 PM, Wednesday, December 23, 2009
Wuah... aku ada cermin mata baru wooo. Kehkehkeh. Last sekali aku tukar cermin mata baru adalah... erm... [ Tgk, lama sangat tak berganti sampai lupa bila last sekali tukar ] (-_-")

Last sekali aku tukar dalam lima tahun lepas kot. Lama betul. Sepatutnya orang yang pakai cermin mata nie kena tukar setiap dua tahun sekali. Tapi disebabkan aku takde duit, aku kena bertangguh buat cermin mata baru.

Kanta cermin mata aku sangat mahal disebabkan power cermin mata yang tinggi - kena nipiskan. Kalau tak, memang segedabak cermin tertempel atas muka (T_T) Kos menipiskan mengikut bilangan indeks memang memakan duit (-_-")

Baru-baru nie aku check mata aku balik dan hasilnya menunjukkan power cermin mata aku dah naik dan silau aku pun naik. Perghhhh. Silau tu aku memang dah jangkakan sebab sejak akhir-akhir nie aku susah nak fokus dengan cahaya. Tapi power naik tu... haihhh (-_-")

Cermin mata aku sekarang nie pun dah sumbing sikit - gara-gara jatuh kat atas lantai pejabat tahun lepas. Jadi, aku cadang nak buat cermin mata baru la.

Kalau survey dekat Bangi nie, kanta cermin mata aku saja akan berjumlah RM700++. Belum masuk frame lagi (T_T) Sekarang, kamu boleh bayangkan kenapa aku sangat bersusah payah nak kumpul budget untuk buat cermin mata? (T_T)

Last choice adalah kedai cermin mata kat kampung la jawabnya. Kedai cermin mata pertama aku. Empat cermin mata aku dibuat di kedai nie. Cuma last cermin mata aku buat kat England Optical sebab terdesak sangat. Itupun aku habiskan dekat RM1k (T_T)

Selang dua kedai dari kedai cermin mata tu ada kedai cermin mata baru. YES. Bukan Year End Sale tapi kedai tu namanya YES. Kedai baru tak bermakna murah. Aku pernah survey harga. Kanta aku saja kalau buat kat kedai tu, aku kena bayar RM700++ juga. Chez~ (T_T)

Namapun kedai kat kampung, jadi jangan expect kedai nie sangat fancy, banyak display macam kat England Optical, etc. Jenama yang ada bukan yang terkenal sangat. Boleh sangat la nak membudget kan.

Bincang punya bincang, kanta aku saja dah RM350. Perghhh...~ Jenama yang sama, indeks yang sama macam aku survey dekat England Optical, dekat kedai biasa di Bangi nie. Aku buat keputusan nak beli kat situ je. Murah pun murah.

Bila dah total semua, jumlahnya RM600. Dia bagi diskaun disebabkan customer lama, lagipun dah lama kenal, jumlah yang perlu aku bayar cuma RM500 =)

Aku minta bayar sedikit demi sedikit. Yelah... aku mana ada duit nak bayar sekaligus. Mujur tuan kedai sangat memahami. Terharu betul. Tenkiu uncle~ (T__T)

Dan hari nie, aku langsaikan semua bayaran dan ambil cermin mata.

" Awak nampak macam orang pandai kalau pakai cermin nie "

Haih, bangga sungguh la dengar walhal sebenarnya aku memang bermuka cermin mata - yang pakai apapun nampak sesuai je.

Walaupun rasa semua benda nampak tinggi masa nie, yelah, nak sesuaikan mata dengan power baru tapi aku tetap rasa best.

Nampak bijak kan? XD
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment