Write without regret by Devil Inc. at 10:57:00 PM, Sunday, November 29, 2009
Ingat tak aku nak sangat dengan handphone baru? Boleh baca kat sini - sila klik.

Dengan penuh gumbiranya, aku pakai handphone baru. Hari tu, masa hari raya yang aku pergi KL tu, aku survey handphone. Meleleh je tengok Blackberry. Tapi mahal lagi (T___T) Setiapkali aku tanyakan pasal Blackberry, soalan yang aku akan dengar - " You nak pakai lama ke atau you nie jenis suka tukar-tukar handset? " Ini untuk menyatakan sekiranya aku nie jenis yang suka bertukar-tukar handphone, sila jangan pakai Blackberry kerana harga nak tolak balik kat kedai tu tersangatlah rendah. Lebih pakai pakai yang cap Nokia, Sony Ericsson yang mana lebih berbaloi harga bila trade-in.

Aku minat Blackberry sebab dia nampak elegant, nampak hebat la bila pakai. Macam eksekutif gitu. Tapi harga dia pun eksekutif jugak la. Haha. Aku survey model Bold 9k hari tu dah RM1.9k. Perghhhh...~ Kebetulan masa aku survey, handphone Blackberry yang aku target - Bold 9700 dah keluar. Ades...~ Bila tanya harga, nak terbeliak biji mata bila dengar yang jual tu kata harganya RM2.9k. Perghhhhhhh~ Mahal betul~ (T___T)

Nak beli iPhone, lagi la tak mampu. RM3.5k. Haihhhhh (T____T)

Bukan tak mampu, duitnya memang ada tapi kalau duit nak dilaburkan ke situ je, benda lain aku dah tak boleh beli. Hoho.

Bila difikirkan balik, aku rasa Blackberry macam tak berbaloi sebab tak boleh buat video call. Memang seronok tapi entah, rasa tak berbaloi. Tapi rasa nak beli (T____T)

Aku mula mencari handphone lain. E71 choice last dalam kategori handphone keypad QWERTY yang boleh aku beli. Dah pasrah dah sebab tak boleh nak beli Blackberry tu (T__T)

Tup-tup aku disogokkan dengan E72 - version latest. Tiba-tiba rasa berminat. Tiba-tiba. Harga masih dalam kemampuan aku. RM1.3k dengan 4GB memory. Apa lagi yang aku mahukan? Terus order je la. Hehehe.

Tapi aku teringat-ingat kat Blackberry lagi (T___T)

Sehari lepas aku order E72, aku survey lagi kat tempat lain. tup-tup nampak Blackberry Bold 9k second hand RM1k. Hampeh. Tapi ramai yang tak suggest aku beli yang second hand tu sebab takut dari China ke apa ke kat dalamnya. Pasrah je la dengan E72 (T____T)

Dan dengan rasa hebatnya, aku sebenarnya post entry nie dari handphone aku. Kagum betul. Walaupun bersusah payah struggle dengan skrin, dengan keypad [ nak sangat pakai keypad QWERTY kannnn... ambik kau~ ] tapi aku berjaya post dari handphone. Kagumnya (^__^)V

Akhirnya aku berjaya mendapatkan handphone baru walaupunnnn bukan yang diimpikan. Takpelah, takde rezeki lagi. Cuba lagi lain kali (T___T)

P/s : Boleh kira berapa icon (T___T) dalam post kali nie? Nampak tak aku tengah sedih sebab tak boleh nak pakai Blackberry?
(T__________________________________________________________________________T)
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment