Write without regret by Devil Inc. at 9:36:00 AM, Friday, July 16, 2010
Kadang-kadang, kita akan secara auto datangnya dengki dalam hati bila dengar kesenangan orang lain. Auto, bukan sengaja okey? =D Tapi tu la yang aku, eh... apasal pula aku seorang je, aku rasa semua orangpun ada perasaan nie kan? *Ececece... tak nak mengaku lagi tu :P

Dengki Seronok dengar orang nie sambung belajar, beli rumah, dapat kerja best, etc. Bila pandang diri sendiri, rasa kosong pula. Rasa macam tak lengkap pun ada. Apa lagi yang aku mahukan dalam kehidupan?

Namapun manusia - mana pernah rasa cukup. Aku belajar dalam subjek Ekonomi dulu yang mengatakan human needs are infinity. Sentiasa mahukan kelebihan. Bila gaji kamu cuma seribu, kamu cuma mampu pakai Viva. Tapi bila gaji kamu menanjak lima ribu, Viva tu kamu pandang lagi ke? :)

Kawan-kawan di sekeliling aku punya kerja yang bagus-bagus, punya tunang, punya suami, punya isteri, punya anak-anak yang comel, punya kehidupan yang bagus.

Bahagia rasanya dengar.

Dulu, pernah juga merungut betapa tidak adilnya kehidupan tapi sejak datang ke sini, alhamdulillah, rasanya tak pernah lagi merungut apa-apa.

Aku pegang satu ayat je - " Allah Maha Mengetahui apa yang lebih baik untukmu "

Kadang-kadang pakej kesenangan yang datang dalam bentuk yang kecil tu lebih baik kan? :)

 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment