Write without regret by Devil Inc. at 7:27:00 PM, Thursday, July 8, 2010
Aku baru terbaca dalam surat khabar yang menyatakan :

" Kuasa magis mekap mampu mengubah wajah seseorang wanita. Daripada wajah yang polos pucat tanpa secalit warna, ia boleh bertukar kepada wajah jelita yang memukau setiap orang. Perubahan wajah yang bergantung kepada produk mekap ini sebenarnya memerlukan sentuhan yang pakar dan arif dalam bidang solekan "

Jujurnya, aku tak pakai mekap pun. Tak reti sebenarnya. Haha (T____T) Pernah juga cuba pakai tapi rasa muka macam nak meleleh ke bawah, rasa berat je. Kadang-kadang aku terfikir, macam mana orang boleh tahan pakai mekap satu hari kat pejabat, siap touch up sebelum balik. Tak berat ek muka kamu tu? Huhuhu (-____-")

Memang, mekap tu boleh membuatkan muka kamu berseri tapi ada seri ke lagi kalau dah padam mekap tu? =D

Bukan tak menarik pakai mekap tapi kalau dah terlebih macam tampalan tepung gomak kat muka, kamu rasa masih menarik lagi ke? (-____-")
Aku pun ada kawan yang rajin bermekap tapi bila tengok dia padam semua mekap dia, perghhhhh... bukan la kata tak lawa. Tu melampau la kan. Tapi memang tak menarik la sebab nampak lebam sana sini - kesan bekas mekap tu. Tu lagi membuatkan aku fobia nak pakai mekap. Hehe (^___^)

Aku bukan pakar kecantikan, jauh sekali pandai bermekap. Jadi, tak boleh bagi komen lebih-lebih. Hohoho.

Kata kawan - " Tak mekap pun takpe tapi masa nak keluar rumah, wajib pakai eyeliner "

Mekap dengan wanita memang tak boleh dipisahkan. Kan?
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment