Write without regret by Devil Inc. at 7:02:00 PM, Monday, September 27, 2010
Secara fizikalnya, abah memang seorang yang berbadan besar dan bermuka garang. Memang stok budak-budak lelaki kalau nak usik aku kat sekolah, fikir lapan puluh lapan darab lapan kali. Hehe. Abah memang garang tapi abah sangat menjaga aku. Dan aku, mempergunakan sifat dia yang satu tu kalau barang-barang aku kena rampas masa spot check. Kehkehkeh.

Peraturan memang tak membenarkan pemakaian barang kemas di sekolah. Tapi aku yang penuh kedegilan nie, memang seronok melanggar peraturan yang ada. Wajibnya aksesori aku masa tu adalah :

1. Cincin emas kecil - yang stok kecil betul sebab aku pakai dari sekolah rendah membawa ke sekolah menengah, yang mula-mula pakai dari jari telunjuk sampai dah tak muat jari kelingking tu tapi nak sumbat juga (-___-")
2. Gelang jed aku - abah yang bagi masa aku dari Tingkatan Satu

3. Gelang kaki perak dua utas - stok pakai kiri kanan kaki (-_________-")


Dan aku, memang yang menjadi kegemaran para pengawas yang ada untuk diperiksa setiap kali ada spot check. Barang-barang yang dirampas akan disimpan oleh PK HEM dan satu-satunya cara untuk ambil balik barang-barang tu adalah dengan membawa penjaga berjumpa PK HEM. Kalau tak, tunggu la sampai hujung tahun, baru boleh ambil. Tu pun kalau boleh la :P

Aku? Rampas la pukul berapa sekalipun tapi aku tau, tepat pukul satu petang, aku akan ambil balik barang-barang tu dengan abah dan selalunya, elok je keluar dari bilik PK HEM, memang aku terus pakai balik. Hahahahahaha :P

Abah sangat memberi kerjasama yang baik dalam hal-hal macam nie =D

Tepat pukul satu, aku akan meluru ke pintu pagar. Selalunya perbualan kami macam nie :

Aku : Abah, tadi pengawas dah rampas barang adik. Jom ambil balik
Abah : Dekat siapa?
Aku : Penolong kanan. Ala, cikgu tu abah kenal punya
Abah : Sekarang ke?
Aku : Yelah, sekarang

Dan perbualan di bilik PK HEM selalunya :

PK HEM : Pakcik, lain kali nasihatkan la anak pakcik nie, jangan la pakai barang-barang macam nie ke sekolah. Tak boleh pakai
Abah : Budak nie memang degil. Kita cakap kat rumah tak boleh pakai, dia degil
PK HEM : Ha, dengar apa bapa kamu kata? Lain kali jangan pakai lagi
Aku : Baik cikgu [ dengan reaksi muka tunduk macam menyesal gilaaaaa~ XD ]

Dan perbualan lepas tutup pintu bilik PK HEM selalunya :

Abah : Dengar apa cikgu tu kata
Aku : Yelah [ sambil memakai balik barang-barang yang diambil tu ]
Abah : Benda kecil pun nak rampas juga?
Aku : Cikgu, semua tak boleh pakai. Karang takut kena curi la apa la
Abah : Dah kalau kena curi, biar orang yang bawa tu tanggung la

Abah memang boleh sekepala dalam hal macam nie. Hehe (^___^)

Jadi, adalah sangat tak berbaloi usaha segala pihak yang mengejar aku dari blok bawah sampai ke atas, sanggup tunggu aku semata-mata nak merampas segala barangan tu, sampai ada yang khianat aku semata-mata tak puas hati dengan aku tapi dalam masa yang tak sampai lapan jam pun, aku dah boleh dapatkan semua tu balik dan pakai balik keesokan harinya. Kehkehkeh XD

* Okey, bocor rahsia masa zaman sekolah dulu :P
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment