Write without regret by Devil Inc. at 5:17:00 PM, Wednesday, August 18, 2010

Ulangan kata kawan aku - " Kawan senang je nak dapat, kat mana-mana pun ada "

Sesenang tu je nak dapatkan seorang kawan. Bersembang tak sampai setengah jam dalam bas pun boleh jadi kawan. Senang je kan?

Akupun melalui fasa tu. Fasa senangnya mencari kawan. Aku rasa kamu juga begitu.

Aku memang kaki chatting masa zaman sekolah dulu. Jadi memang aku ramai la kawan-kawan chatting. Mula-mula dulu boleh buat satu album gambar kawan-kawan chatting. Dulu, kalau nak berchatting, siap bagi alamat rumah bagai, lepas tu nanti tukar-tukar gambar. Dah namapun ramai kawan chatting, banyak la gambar yang aku dapat. Sampai sekarang ada lagi dalam simpanan. Kamu boleh tengok macam-macam rupa dalam tu. Yang besar, kecil, tinggi, rendah, gemuk, kurus. Macam-macam ada.

Bila bertahun berlalu, boleh kira berapa orang je yang masih kekal dan yang kekal tu pun macam makin terhakis. Yelah, semua orang ada kehidupan mereka sendiri. Jadi, cuma berbalas msg kalau ada kesempatan.

Rindu zaman chatting dulu (T___T)

Ada seorang dua yang aku kenal, yang masih berhubung sampai sekarang, memang aku tak pernah jumpa. Memang ada bertukar gambar tapi kan berbeza rupa kalau dah lebih sepuluh tahun. Memang aku tak pernah jumpapun tapi jadi kawan sampai sekarang :)

Sesenang tu nak cari kawan.

Dari zaman chatting mIRC, YM, aku berubah masuk dalam chatting blog dalam tiga tahun lepas. Cara yang sama, cuma medium yang berlainan. Kat situ juga aku berjumpa kawan baru. Tak pernah berjumpapun sampai sekarang. Ada yang merajuk sebab aku tak nak mms gambar aku (-______-")

Bukan aku tak mau tapi memang aku jenis tak suka orang kenal aku sedalam tu. Maaf la.

Tapi jangan la sangsi keikhlasan aku berkawan dengan gambar seremeh tu. Jangan nilaikan aku dari segi tu. Kadang-kadang ikhlas tu tak boleh nak ditunjuk dengan benda-benda macam tu kan.

Lepas tu kenal pula kawan-kawan yang berjual online dan masih ada yang dihubungi sampai sekarang :)

Nampak? Sesenang tu mencari kawan sebenarnya tapi sesusah tu juga la untuk mempertahankannya.

Aku akui, aku mungkin bukan kawan yang baik, sebaik yang dimahukan semua orang tapi sekurang-kurangnya aku cuba menjadi kawan yang baik.

Maaf kalau aku pernah menyakiti dengan kata-kata yang menyinggung hati.
Maaf kalau aku pernah berkasar dengan kamu.
Maaf kalau aku pernah membuatkan kamu berkecil hati.
Maaf atas setiap satunya.

Maaf.


Macam yang aku msg kat seorang kawan semalam :

Kite tak dapat jadi kawan baik yang boleh kongsi susah senang awak,
Kite tak dapat jadi kawan baik yang boleh berhuha-huha dengan awak,
Kite tak dapat jadi kawan baik yang boleh kongsi apapun dengan awak,
Kite cuma boleh jadi nie je, jadi kite cuba jadi kawan yang baik dalam hal nie :')


Sungguh, tu je yang aku mampu lakukan dan aku janji aku boleh melakukan sebaik mungkin.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment