Write without regret by Devil Inc. at 2:29:00 PM, Tuesday, November 9, 2010
Minggu lepas, masa buat pencarian tentang pakej-pakej Astru, terbaca la satu perenggan ayat dalam Wikipedia tu -

" Semua pelanggan Astro mempunyai pakej Famili sebagai langganan minimum tetapi lazimnya mereka juga melanggan pakej-pakej lain "

Pakej-pakej lain.

Dekat kampung, minima pakej aku berharga RM54.95 - ada pakej Family dan tiga mini [ Learning + Fun + Variety ] Dah tak boleh rendah dah. Masa tu kalau bayar pemasangan RM80, tu la pakej paling rendah. Kalau bayar pemasangan tu RM199, baru boleh dapat pakej RM37.95. Tapi masa tu mana ada duit sebanyak RM199. Yang mampu masa tu RM80. Nak tak nak, terima je la (T__T)

Tapi dah dasar tamak haloba, masa Astru telefon bagi promosi untuk pakej Movies, aku sauk je. Lepas tu, rambang mata tengok iklan Mustika. Pun ambil juga. Dah namanya tamak haloba kan :P

Dekat sini, minima pakej RM37.95 je. Tapi dengan tamaknya, aku tambah pakej lagi. Aku tambah pakej dua mini [ Fun + Variety ], Movies dengan Mustika. Alasannya - dah biasa tengok dekat kampung, nanti kat sini tekan-tekan nombor tapi tak boleh tengok, tak best. Konon. Haha :P

Menambah pakej-pakej = bil melambung. Hehe :P

Dan selalunya, aku tak punya banyak masa untuk diluangkan depan tv sekarang nie. Dunia aku cuma pergi dan balik kerja. Balikpun selalunya dah malam. Beritapun selalu je terlepas (T___T) Selalunya aku akan mandi selepas balik. Selepas mandi baru mengadap tv. Dan dengan segala kepenatan seharian tu, kamu rasa berapa lama aku tercegat tengok tv?

Satu jam?
Dua jam?
Tiga jam?
Empat jam?

Kadang-kadang, cuma sepuluh minit (-___-")

Sepuluh minit je. Lepas tu, aku dah tergolek dekat sofa.

Sabtu Ahad? Kerja lagi. Bila dah kerja, bila ke masa aku nak mengadap tv? Huhu~

Awal bulan nie, aku menambah lagi pakej aku. Dasar tamak haloba lagi. Haha. Tapi tetap, sepuluh minit depan tv.

Dah rasa macam orang kayapun ada :P
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment