Write without regret by Devil Inc. at 5:53:00 PM, Saturday, November 6, 2010
Kadang-kadang kita terlupa di mana kita berpijak sekarang,
Kadang-kadang kita terlupa ada hati yang sedang merindui, ada hati yang sedang disakiti,
Kadang-kadang kita terlupa siapa kawan dan siapa lawan,
Kadang-kadang kita terlupa menilai yang mana baik dan yang mana buruk,
Kadang-kadang kita terlupa semua manusia itu tidak sempurna,
Kadang-kadang kita terlupa kita bukan malaikat untuk menilai orang lain, bukan syaitan untuk menjahati orang lain,
Kadang-kadang kita terlupa hidup ini cuma sementara, pinjaman semata-mata,
Kadang-kadang kita terlupa ada keluarga di kejauhan sedang bergelak ketawa, ada yang merintih sepi,
Kadang-kadang kita terlupa...

* Aku menaip secara rawak - tiada kena mengena sama ada yang masih hidup ataupun telah meninggal dunia. Harap maklum :)

Kadang-kadang kita terlupa.

Ya, kadang-kadang kita terlupa. Aku, kamu, semua orang. Kita lupa itu, kita lupa ini. Entah kenapa dalam fikiran aku secara tiba-tiba terlintas perkataan tu dan tangan aku terus laju je menaip.

Akupun kadang-kadang terlupa. Ke selalu? (-____-")

Aku kadang-kadang lupa - satu hari dulu aku pernah terluka dengan perbuatan dia tapi sesenang itu aku berbaik dan melupakan segala. Aku fikir takpe, dah dia nak berbaik, akupun kena baik juga la dengan dia. Tak salah berbaik sesama manusia kan? :)

Aku kadang-kadang lupa - buat baik macam mana sekalipun, kadang-kadang orang tu tak pernah nak hargai. Kenapa macam tu ye?

Aku kadang-kadang lupa - hidup kita tak pernah sama rata. Ya, semuapun manusia. Tak sempurna. Tapi ada jurang miskin, kaya, cantik, buruk. Lepas tu dalam kategori kaya pun ada jurang - kaya biasa, kaya lebih, kaya gilaaaa XD

Aku kadang-kadang lupa - akan ada sentiasa orang berasa dengki dengan kelebihan kamu seperti mana kamu berasa dengki dengan kelebihan mereka.

Aku kadang-kadang lupa - kehidupan yang di atas bukan selamanya akan berada di sana. Jadi, kenapa perlu merasa selesa dengan apa yang ada kini?

Aku lupa setiap satu benda-benda kecil tu. Benda-benda kecil yang kadang-kadang aku rasa semua orang abaikan, semuapun tak ambil kisah.

Aku bukan sempurna, jadi kalau aku terlupa, tolong ingatkan aku. Kita sama-sama jadi pembimbing yang baik antara satu sama lain ya? :)

* Dan kadang-kadang aku hampir terlupa, dah hampir enam puluh hari abah pergi meninggalkan aku tapi aku masih rasa semuanya macam baru semalam berlaku :'(
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment