Write without regret by Devil Inc. at 11:08:00 AM, Monday, October 4, 2010
Subuh hari Ahad, 2/10 - aku tersentak dari tidur sebab mimpikan abah.

Dalam mimpi tu, aku tengok ramai je orang yang nak angkat pengusung jenazah. Pelik, sebab masa tu aku rasa dah seminggu abah meninggal. Pelik kenapa orang ramai, ada bawa pengusung.

Terpandang abah yang duduk bersila dekat dengan pintu. Berbaju t-shirt biru muda kesukaan dia dengan berkain pelikat. Muka dia bersih je. Aku gambarkan seolah-olah aku baru lepas mandikan dia - sebersih tu.

Aku tanya - " Kenapa abah? "
Abah jawab - " Abah dah tak rasa sakit dah, semua sakit dah hilang. Yang sakit-sakit badan semua hilang. Yang urut-urut dulu tu, semua dah tak sakit "

Lepas tu aku terjaga.

Menung sekejap. Lepas tu aku duduk di tepi katil abah. Menung.

Mimpi tu untuk apa?

Abah dah sejahtera ke di sana? Abah berkeadaan baik ke?

Bingung.

Yang nyata, kerinduan nie tak pernah luput walau seinci.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment