Write without regret by Devil Inc. at 3:40:00 PM, Wednesday, March 27, 2013
Walhal baru sahaja bercerita tentang tempat makan, lagi mahu cerita benda sama (=___=")

Baru sahaja tengah hari tadi makan di sini :



Nama restorannya - Homst Recipe [ Chinese Muslim Restaurant ]

Seperti nama nya, maka apa lagi makanan yang ada di situ. Sudah tentu lah yang berorientasikan masakan cina. 

*Keles bahasa aku. Urban sangat :P

Asalnya lokasi restoran ini ada lah kedai mamak. Aku pun tidak pasti apa nama kedai mamak itu sebab jarang makan dekat situ. Tahu-tahu sahaja sudah ditutup, selepas itu bertukar jadi kedai baju, tup-tup jadi restoran ini pula (=___=')

Oh, bangunan ini ada lah tempat membeli belah paling popular di sini. Warta nama nya. Kalau orang di sini rasa Warta ini sudah macam Jaya Jusco. Tidak pernah kurang orang. Pelik aku. Hehe :P

Restoran ini, hendak dikatakan baru buka pun tidak, kalau aku datang ke sini selalu lalu di hadapan sahaja. Tidak terfikir pun mahu masuk, apatah lagi mahu makan di sini.

Tetapi bila mana sudah bosan dengan kedai makan yang ada, maka atas saranan pegawai aku yang stok kaki makan juga, aku pun datang lah ke sini tadi.

Menu nya boleh tahan banyak - rambang mata juga. Mujur perut ada isi roti masa pukul sebelas pagi tadi. Kalau tidak, mahu memesan dengan kadar nafsu syaiton. Wahaha :P

Pelayan nya pula bagus - siap boleh beri cadangan makanan apa yang sedap. Gamaknya dia tidak sanggup melihat aku yang rambang mata belek menu yang setakat berapa kerat muka surat sampai sepuluh minit :D

Aku memesan :

1. Nasi putih
2. Sup bebola daging
3. Baby kailan masak belacan
4. Daging itik stim
5. Ketam cengkerang lembut masak telur masin

Nampak tidak ketamakan kehalobaan aku di situ? :D

Pendapat aku? 

1. Masakan ketam itu memang sangat sedap. SUPER SEDAP :) [ Punya lah sedap sampai underline ayat tu :D ]
2. Baby kailan nasak belacan pun sedap - memang lari dari rasa masak belacan yang aku selalu makan dekat mana-mana kedai.

Yang lain, biasa sahaja tetapi tetap sedap. Terasa hendak mencium tangan tukang masak. Hahaha :D

Lain kali boleh datang lain. Hoyeah! :)


P/s : Aku masih tidak faham mengapa setiap kali makanan sampai ke meja, mesti ada orang ambil gambar - yang mana aku rasa itu SANGAT menjengkelkan aku.

P/s/s : Maaf, aku bukan setipikal golongan itu. Harapnya tidak akan menjadi salah seorang daripada golongan itu kemudian hari. Amin.
 
0 Comments:

Post a Comment





Post a Comment